Historien til Sandra

I dag har jeg lagt ut historien til yngste datteren min, Sandra, under Historier.

Jeg kjenner at det satt langt inne å legge den ut, men nå er det gått 4 år og jeg føler selv det meste er prosessert. Jeg velger å dele den fordi jeg tror det kan gjøre en forskjell og ha betydning for andre enn meg selv. Det er mange mennesker som opplever sykdom og kjenner på den kalde ensomheten som lusker seg frem når ingen andre vet hvordan du har det eller hva de skal si.

Den emosjonelle biten ved ethvert sykdomstilfelle mener jeg har stort forbedringspotensial i norsk helsevesen, og derfor synes jeg det er viktig å få delt hvordan vi har opplevd det og kanskje bidra til at det blir bedre for en annen. Dette er det MiF – Mennesket i Fokus også jobber for og grunnen til at jeg er engasjert der. Ifølge WHO kommer 80 % av alle sykdommer kommer fra stress, som jeg mener har emosjonelt opphav.

Jeg lagde et hefte for å sortere og samle det jeg trengte å vite.
Jeg lagde et hefte for å sortere og samle det jeg trengte å vite.

 

Lite utdrag:

«Sandra var hun koblet til alle mulige apparater og slanger. Etter hvert skjønte jeg at det var medisiner, sonde, og pulsmålere. Maskinen som blant annet måler pulsen pep konstant, både hos henne og hos de andre barna, og jeg skvatt hver gang det skjedde. Jeg fikk holde henne kvelden før og husker jeg tenkte at dette kan være siste gang jeg holder henne. Jeg satt i to timer og strøk henne på hånden og kinnene. Den lille kroppen var full av slanger så jeg var veldig redd for å komme borti noe slik at disse alarmene jeg visste lite om skulle gå av igjen.»

Les hele historien her.

Les heftet her: Når en av dine nærmeste blir syk_Lena_Borge

One thought on “Historien til Sandra

Legg igjen en kommentar

