Nyttårsforsett eller livsstilsendring?

Januar er en måned der treningssentrene blir fylt opp, kostholdet skal endres, snop skal kuttes ut, og bikiniformen til sommeren får masse fokus. Mange mennesker får ny motivasjon og giv – og går inn for at skal ting endre seg!

Men gjør de egentlig det?

Hva skal til for å holde et løfte til deg selv? Trenger du å vente til hver januar for å få motivasjon til å «endre» deg? Hvorfor vil du egentlig endre deg?

Hva skal til for å integrere rette tanker og handlinger året rundt?

kropp
Er du den du ønsker å være?

 

Rett verktøy

Jeg tror på god planlegging med mulighet for endring kan være til stor hjelp. For å kunne planlegge, må du ha rette verktøy og ha gjort deg opp en del tanker om hva du egentlig ønsker å forandre. For å kun endre et kosthold eller begynne å trene 4 ganger i uken vil ikke endre hvem du er på innsiden. Det vil være til stor hjelp, men tar du ikke tak i hva som ligger inni deg får du ingen helhetlig endring.

Still deg selv følgende spørsmål:

  • Hvem er du nå?
  • Hvem ønsker du å være?
  • Hva stopper deg eller hindrer deg i være den du er?
  • Hvordan kan du løse dette?

Står du fast kan jeg anbefale deg å bruke en veileder som kan hjelpe deg å finne svarene og løsningene du trenger.

Hvor mange «Likes» har du?

Jeg har passert midten av 30 årene og merker et økende press på å «se yngre ut». Vi skal kjempe med nebb og klør for å opprettholde noe som er forbi, for ellers vil jo ingen «like» oss. Både i det vanlig liv og i sosiale medier. Feil, spør du meg! Hvis du ikke liker hvem du er, hvorfor skal noen andre like deg? Det er ingenting gale i å ønske å ta vare på seg selv, men gjør det av kjærlighet til deg selv, og ikke fordi du nylig så en velkjent skuespiller på 45 år som ser ut som hun er 25! Hun er en illusjon, med andre ord; retusjert! Du trenger kun din egen godkjennelse på hvem du er.

Jeg synes ingenting er vakrere enn mennesker som virkelig er seg selv og er glad i seg selv. De har en helt unik utstråling som ingen injeksjon eller krem vil kunne gi deg. Jeg tror også at kroppen er et fantastisk redskap med uante muligheter for regenerering og helbredelse. Men da må du ta vare på den som er inni kroppen!

Så jeg går inn i 2015 med ingen nyttårsforsetter annet enn å fortsette å bli den beste jeg kan være, være god mot andre mennesker og spre kjærlighet der jeg kan. Jeg har to nye verktøy jeg skal begynne å bruke når jeg står ovenfor situasjoner som er utfordrende:

  • Er dette den jeg er?
  • Hva ville kjærligheten gjort?

La 2015 bli året der du tar tak i hvem du er og hvem du ønsker å bli. Finn ut hva som er viktig for deg og hold fokus på det. Står du fast – be om hjelp.

 

 

 

Legg igjen en kommentar

