Ut av gråsonen!

Hvorfor ville du noen gang velge å være med noen som ikke er begeistret for å være med deg?

sunset-kiss-729535-m

Jeg leste i går en artikkel som heter «Fuck Yes or No» som har mange gode poeng i hvordan vi mennesker oppfører oss i relasjoner, og er absolutt verdt å tenke over. En god måte å tenke på når tvilen og usikkerheten kommer i møte med nye mennesker.

Kjenner du til følgende utsagn:

  • «Hun sier hun ikke er interessert, men flørter fremdeles med meg, så hva må jeg gjøre for å få henne?»
  • «Vel, jeg vet hun liker meg, men hun ringte meg ikke tilbake etter forrige helg, så hva gjør jeg?»
  • «Han behandler meg bra når han er er, men han er her nesten aldri. Hva betyr det?»

Mange av artiklene man kan lese i magasiner eller på nettsteder kommer med «gode» råd som skal løse problemer i denne gråsonen. Si dette, send denne sms, ring han så og så mange ganger, bruk de klærne… osv. Men ofte blir mange av disse rådene så analytisk at flere kvinner og menn faktisk bruker mer tid på å analysere adferden enn faktisk, du vet, å oppføre seg.

Frustrasjonen i denne gråsonen gjør at mange mennesker starter med unødvendig manipulasjon og spill. Det er her du blant annet lager regler om at menn skal betale for så og så mange dater før dere kan være intime. Dette kan virke smart og spennende for mennesker som sitter fast eller er frustrerte. Men rådene som gis går glipp av poenget.

Hvis du er i gråsonen til å begynne med, er du allerede fortapt.

Tenk over spørsmålet igjen: Hvorfor ville du noen gang være begeistret for å være med noen som ikke er begeistret for å være med deg?

Hvis de ikke er glad for å være med deg nå, hvorfor tror du at de vil være glad for å være med deg senere? Hvorfor bruker du tid og energi på å overtale noen til å date deg når de ikke gjør noe for å overtale deg?

Hva sier det om deg? Trenger du å overtale mennesker til å være med deg?

Les hele artikkelen her: markmanson.net/fuck-yes

Jeg tror på et samfunn der vi våkner mer opp og begynner å se mennesker og relasjoner som de faktisk er, og ikke venter til vi ligger på dødsleiet og angrer på alt vi ikke fikk gjort. Jeg tror på relasjoner der man er på bølgelengde psykisk og fysisk, og har en solid kommunikasjon som grunnmur. Ærlighet, tillit og respekt skaper veggene, humor og latter lager stor takhøyde og gjør byggeprosjektet gøy. Det handler om å skape forholdet sammen, helt fra begynnelsen med like stor innsats fra begge parter.

Velg dine relasjoner som om livet ditt avhenger av det. Det gjør faktisk det.

Les også:

One thought on “Ut av gråsonen!

Legg igjen en kommentar

