Et år har gått – nye lærdommer har jeg fått

Takk til 2015

Det har vært litt av et år, mange nye lærdommer og opplevelser – på godt og vondt. Ny jobb, nye mennesker, nye venner, nye tanker, nye minner, nye mål. Viktigste av alt har dette året vist meg at å dømme enten mennesker eller situasjoner på forhånd er fullstendig bortkastet. Er det noe som kan overraske deg så er det mennesker. Både positivt og negativt. Et åpent sinn er så mye mer givende. Men husk å alltid følge magefølelsen, – den er ditt indre kompass.

2015-12-29 01.33.34
Klar for 2016, – alltid med et smil på lur🙂

Over gjennomsnittet 

Jeg har i mange år gått og trodd at jeg er «skadet» vare og har en «lav aksjeverdi» på kjæreste markedet. Det har resultert i at jeg har tiltrukket meg noen merkelige skruer kan jeg love deg.

Jeg har nå forstått at jeg trenger og ønsker en person som er over gjennomsnittet. En som er våken. En som vil oppleve og skape livet man vil ha. En som forstår verdien av selvinnsikt. En som tør og er i stand til ubetinget kjærlighet. En som er takknemlig og setter pris på hverdagen. En som skjønner verdien av humor og latter. En som forstår viktigheten av ærlighet. Jeg ønsker et forhold som er over gjennomsnittet, og det må inneholde over-gjennomsnittet-menneske.

Jeg mener noe av det verste som fins er å ville være med en person som egentlig ikke vil være med deg. Det er tap-tap og suger livskiten ut av deg for å si det rett ut. Livet er for kort til å leve i en illusjon og være med mennesker som ikke behandler deg med kjærlighet og respekt. Det en gave hvis slike mennesker går.

 

Kroppen min er hagen til sjelen

Det høres bedre ut når Deepak Chopra sier det; My body is the garden of my Soul. For å både holde rett fokus hører jeg mye på mr Chopra.

«In my garden the road is open. But I was too much in a hurry and passed it by. Love remembered me and said: I will make a rose bloom in your heart. Today I will remember that my body is the garden of my Soul. Garden spirit, I’m in a fog today. Give me clarity in mind and heart. Release me from my confusion which is born in the past. Let me see everything as if for the first time. Shower unknown blessings upon me. Surprise me with joy. Let me be renewed in your way. My body is the garden of my Soul. »

deepak
Anbefaler denne på det sterkeste. Her er mye visdom.

Han har fantastiske affirmasjoner fra A-Z som er veldig forløsende når man har det vondt eller trenger å holde rett fokus. Disse finnes på Spotify. Jeg hører ofte på han når jeg er på fjellet, som en slags meditasjon. Det gir god påfyll for et tenkende hode som jeg har. Bak de fleste negative og vanskelige tanker ligger frykt, og tør man gå inn i den frykten og forløse den, slipper frykten taket.

Dette sier Deepak om frykt:

«F stands for going beyond the limitations of fear. Today I will let go of all fear. I will realize that fear comes from myself image and not myself. My ego is an image that I have created. By letting go of my ego I will embrace the truth inside me which is fearless. Ego; E-G-O is another word for edging God out. Whenever my ego overshadows my spirit, it creates tightness in my body. I will witness the sensation of fear by feeling it, and then I will take the courageous step to do the very thing I fear. I will not fight my ego, I will witness it. This is the highest form of human intelligence; to observe yourself without judgment. Today I will observe my fear and my witnessing of it, will transform it into love.»

Dette har også gjort at jeg har begynt å tenke over hva jeg gjør med kroppen min. Jeg har en stor «kjærlighet» for sjokolade og snop, og har garantert inntatt mer enn nok av dette i 2015. I desember merket jeg en økende motivasjon for å gjøre noe med det og komme i bedre form. Plutselig tikket det inn en sms invitasjon til å være med på prøvetime på Barrys Bootcamp, og jeg sa ja. Det er jeg glad for at jeg gjorde. Jeg er en person som liker effektivitet og treningen på Barrys er uten tvil effektiv! Du oppdager din indre styrke og får maks utbytte av en treningstime.

Fjellet gir meg påfyll🙂

2016 mål

Nyttårsforsett har jeg ikke særlig sansen for, men mål liker jeg. Hovedmål og delmål. Mitt hovedmål for 2016 er å være mest mulig ærlig. Både med meg selv og de rundt meg. Ærlig på en måte som vil kjennes ekte og at den kommer fra et kjærlig sted. Delmål er å le mye, skape gode opplevelser og minner, slippe taket på forventninger og la ting skje akkurat som de skal. Alt er ikke som det ser ut som, første eller andre gangen.

 

 

Let’s be happy people!
– Joy fra Inside Out, – en herlig animasjonsfilm om følelsene våre og hvorfor vi trenger de forskjellige følelsene; Glede, Sorg, Frykt, Sinne og Avsky.  

La 2016 bli ditt år!

 

GODT NYTTÅR!

Legg igjen en kommentar

